[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: Sf - en ständigt krympande marknad

  • From: "Ahrvid Engholm" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 18 Jul 2007 16:21:22 +0200

Den 2007-07-18 15:31:05 skrev Rickard Berghorn <berghorn@xxxxxxxxxxxxxxxxx>:

Robert:

Nej. Så viktigt är det inte för mig att ha rätt - då ägnar jag hellre min tid åt annat. Köp Ahrvids siffror om du vill.

Varifrån kom då din egen "kunnighet"?
Jag kommenterade nyss det här om antalet sf-serier på TV. Jag känner mig tämligen "inläst" på ämnet (via genom maniskt tittande på all sf och fantastik på TV). Jag försöker se allt på de få kanaler jag har, och då vet vi att det finns många fler kanaler och egentligen mycket mer. Den långsiktiga trenden är svårtolkad, men det verkar absolut inte vara så att program inom sf och det fantastiska på senare tid plötsligt minskat drastiskt. Däremot kanske programtypen "normaliseras" en smula så att man inte uppfattar att det är fantastik (typexempel: Life on Mars).

ahrvid@xxxxxxxxxxxx/ahrvid@xxxxxxxxxxx/tel 073-68622[53+mercersdag]
Pangram för 29 sv bokstäver: Yxskaftbud, ge vår wczonmö iqhjälp!
Novelltävling, info http://www.skriva.bravewriting.com - gå med!
grundad 1997 * Info http://www.skriva.bravewriting.com eller skriva- request@xxxxxxxxxxxxx för listkommandon (ex subject: subscribe).