[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Rec: Kapten Stofils årsbok 2012

  • From: Michael Nystås <michael@xxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 12 Dec 2012 22:38:33 +0100

He he, bakåtsträvare, det kan jag gärna skriva under på :-) Jag hittade i
afton två finfina paket med nästan samtliga nummer på http://seriersant.se -
149 riksdaler styck! Som boende i Gbg ser jag särskilt fram mot nr 9 där
Kapten Stofil är ute på äventyr med den Malmska valen som till vardags
ställs ut på Naturhistoriska museet. Så här i juletider brukar de öppna
valens mun och bjuda in alla barn. Tomten lär bo där inne Malmska valens
mage. Kapten Stofil är kulturhistoria!
Ja, återkom gärna med en jämförelse av Kullamannen och Kråkguldet, det
skulle vara intressant!

Michael