[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] RE: [SKRIVA] Ny bok: Främmande folk och förtrollade skogar

  • From: Michael Nystås <michael@xxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 12 Sep 2013 21:29:21 +0200

Rickard,

jag studsar till av den oväntat hårda tonen i ditt svar. Den överrumplar mig
och jag var inte beredd alls på den.
Jag har inte varit verksam som journalist på flera år, och när jag var
verksam var jag det inte inom samhällsjournalistiken, där jag får för mig
att de flesta som du ogillar återfinns. Jag skrev mestadels snälla
nöjesnyheter och krönikor. Jag vet inte om det automatiskt gör mig till en
hycklare utan ryggrad. Oavsett, mitt syfte här var ju bara att uttrycka min
glädje och uppskattning för att Aleph återuppstår. Genom åren har jag haft
god behållning av såväl böcker som tidskriften Minotauren. Men det står dig
naturligtvis fritt att skrämma bort potentiella köpare.

Vänliga hälsningar

Michael