[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Författarfondstipendier deadline 1 april

  • From: "Tora Greve" <tora.greve@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 31 Mar 2014 09:57:52 +0200

De trista sociala romanerna kallas "diskbänkrealism" av oss som tycker gå
utanför normen. Du har helt rätt i det du skriver om obegripliga poeter och
diskbänkrealism. Jag vet inte vem som delar ut pengar åt författare, men när
det gäller konstnärer har konstetablissemanget mycket att säga till om, dvs
konstnärer kan vara med om att dela ut stipendier till sina kompisar. Vem
dessa är, kan man läsa om i KROs interna tidning Konstnären, en fruktansvärt
pretentiös tidning som jag har försökt motarbeta hela mitt liv, dvs välja
bort från medlemsavgiften. Men nu är jag över 70, och får halv
medlemsavgift, och ingen i Sthlm lyssnar på någon från Malmö.
Tora.