[SKRIVA] [SKRIVA] Re: Minst 12 döda i fransk tidningsattack

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 7 Jan 2015 19:49:21 +0100

Rickard:
> Vi vet alla att Vilks lierat sig med högerextremister
  Icke sa Nicke!
  Vilks har inte rört ett lillfinger i att "liera" med högerextremister.
Däremot har han utmanat religiös fanatism. Han har inte gjort mer än t ex jag
skulle göra (jag är också emot religiös fanatism), liksom många andra. "Liera"
är ett aktivt verb, men Vilks har inte utfört någon aktiv handling för att
"liera" med dessa. (Sedan må det vara så att vissa på den kanten vill vifta med
Vilks teckningar, men det är utan hans medverkan.)
  Varför skulle Lars Vilks annars vara välkommen till mötet med sekulära
muslimer? Dvs den överväldigande majoriteten av folk med muslimsk bakgrund. Det
var väldigt bra stämning på det där mötet och en vettig diskussion. (Se min
rapport-länk.)
Litet sf-anknytning:
  I det nummer av Charlie Hedbo som kom ut i veckan uppmärksammades
alternativhistoria:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20122824.ab

" författaren Michel Houellebecq (är) avbildad på förstasidan. Houellebecq
släpper just i dag romanen ”Soumission” (Underkastelse) i Frankrike, en
bok som tar avstamp i ett fiktivt scenario där Frankrike fått en
muslimsk president och infört ”islamistiska” lagar."

--Ahrvid

Ps. Och Charlie Hedbo må vara plump och grov, men man *har rätt att vara det*.
Vill man vara åt vänster har man rätt att vara det också. (Den *enda* vägen för
yttrandefriheten är den som följer principerna i TF/YGL. Rickard vill tydligen
sladda av den vägen och exercera i mörk och buskig snårskog.)
E-antologin E-Xtra Vildsint https://bokon.se/ebok/vildsint_jens-stenman /