[SKRIVA] Re: [SKRIVA] RE: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Novelltävling

  • From: "Zenzat" <zenzat@xxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 22 Oct 2009 09:47:18 +0200

Tjing Jenny!
Det vet jag inte. Texten om tävlingen har jag skannat in från Tidskriften
Avsikter, som jag i dag har recenserat på Tidningen Kulturens hemsida.
Det var under läsningen för recensionen som jag uppmärksammade rutan med
novelltävlingen och tänkte att det kunde vara av intresse för SKRIVA-folket.
Utöver vad som står i den inskannade texten vet jag ingenting. Om jag skulle
våga mig på en gissning, så kan man skicka in mer än en novell.
Hur som helst. Lycka till.
Bertil
  From: zenzat@xxxxxxxxx
  To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  Subject: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Novelltävling
  Date: Mon, 19 Oct 2009 21:18:17 +0200

  Tjing listfolk!
    "Tidskriften Avsikter" har utlyst en novelltävling. Jag citerar:

    Välkommen att delta i Avsikters
    NOVELLTÄVLING
    Tidskriften Avsikter utlyser en novelltävling. Tävlingen är öppen för alla.
Temat för tävlingen är fritt. Insänt material ska inte tidigare ha varit
publicerat. Max antal tecken: 11.000 med mellanslag. Skriv i 12 punkter, med
ett radavstånd av minst 1,5 i antingen Word eller rtf-format.
    Maila till avsikter@xxxxxxxxxxxx Skriv "Novelltävling" i ämnesfältet. Du
kan också föra över novellen på en CD och skicka till Avsikter, Rese-dagatan 4
E, 416 52 Göteborg. Märk kuvertet "Novelltävling". Skriv ditt namn, adress,
telefon och e-post. Vi kan inte återsända inskickade manus.
    Deadline för insänt material är 31/10 2009.
    Det vinnande bidraget kommer att publiceras i nr. l 2010 samt belönas med
1000 kr. De tre bästa bidragen kommer alla att belönas med en
ettårs-prenumeration på Avsikter.

    Tjång Bertil Falk

  Windows 7 - Hitta en dator som passar dig! Mer information.