[SKRIVA] Re: [SKRIVA] RE: [SKRIVA] Ny olaglig registerövervakning

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 23 Sep 2013 19:31:54 +0200

Den 23 september 2013 19:11 skrev Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
> Jag har blivit djupt besviken över att min långtgående kritik mot
> myndigheters vansinne inom registerövervakning inte givit några
> kommentarer.  Bryr sig medborgaren verkligen så LITET om denna
> högst essentiella sak?  Det är ju en fråga om vår rätt att överleva som
> individer, med suveränitet över våra egna liv.  Romerna i sin kamp mot
> svenska myndigheters registerövegrepp är våra allierade.

Från min sida är det bekräftelse av att jag håller med, och ren
uppgivenhet. Vad i helvete lever vi i för värld, där "makten" tar sig
rätten till all slags övervakning av medborgarna, helt oavsett vad
medborgarna själva tycker? Vi kan ju inte ens rösta bort detta genom
att peka ut ett speciellt parti som skyldigt och ansvarigt.

Begreppet "demokratur" är perfekt för att beskriva vilken värld vi
lever i; människor allt ifrån politiker, myndigheter, arméer,
aktivister, lobbyister, propagandister och journalister missbrukar
genomgående det demokratiska systemet och yttrandefriheten, genom att
prioritera det gruppen kollektivt favoriserar (och det man kollektivt
favoriserar är i sin tur beroende av flockmentalitet, verkligen inte
vad varje person i kollektivet *egentligen* inser och vet), Det
demokratiska system vi har är så grundläggande ineffektivt och
trögfotat, att det snarare uppmuntrar missbruk än motarbetar det.
Något helt annat behövs för att vi ska uppnå den demokrati som vi
drömmer om.