[SKRIVA] RE: [SKRIVA] RE: [SKRIVA] Centurias novelltävling

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 12 May 2009 09:28:02 +0200

From: richard_fransson@xxxxxxxxxxx

  Jag vet inte vilken utsträckning av textredigering Centuria tänkt sig. Men
någon grad av redigering är normalt vid all publicering. Att lägga till och ta
bort text är just vad redigering går ut på. Normalt sker det dock i samarbete
med författaren (t ex att författaren löpande får versioner av texten såsom den
redigerats, och får avge synpunkter).
  Jag tycker det redigeras (skärs!) för litet idag, men det gäller framför allt
de överlånga romanerna på 600 sidor... (Det är kanske inte samma sak för
noveller, då en novell per definition är kortare.)

Ps. Kryssa Piratpartiets Amelia till Bryssel - www.ameliatillbryssel.se

Drag n’ drop—Get easy photo sharing with Windows Live™ Photos.

http://www.microsoft.com/windows/windowslive/products/photos.aspx