[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Pseudonymen Erik Holola är Ahrvid Engholm?

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 29 Nov 2012 10:59:56 +0100

Bertil F:
> Det enda jag med fullkomlig säkerhet kan säga vad beträffar Erik Ivar
> Hololas identitet är att han INTE är jag.
> Nessle var ett spännande förslag.
  Men jag anser att David Nessle får avskrivas. Jag har i alla tider följt det
mesta David skrivit. (Fick de första fanzinen från dåvarande Salafandom så där
1978 - de var så roliga att man trillade av stolen! Jag och david skrev också
tillsammans deckarparodin Blodets Brödraskap, en kortroman.) Hololas prosa är
helt skiljd från Davids, inte bara marginellt utan det är stor skillnad. (Läs
gärna Davids roliga blog, davidnessle.wordpress.com.)
  Eftersom Holola pubbats rätt ofta i Per Olaisens blaska CDM, misstänker jag
att personen ifråga står att finna i kretsar kring Per O. Inte för att det
spelar så stor roll, ty om någon vill bruka en pseudonym och vara hemlig, så
var så god. Men det kan vara kul att spekulera, och det kanske öka intresset
för hans bok.

www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier
i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som ljudbok:
http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id?86081462 / Läs även AE i nya
Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! - och nya E-antologin Skottdagen,
http://www.elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id?86081454 / YXSKAFTBUD, GE
VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)