[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Obama och avspärrningar?

  • From: Fabian Norlin <skriva@xxxxxxxx>
  • To: Skriva <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 3 Sep 2013 20:09:06 +0200 (CEST)

On Tue, 3 Sep 2013, Ahrvid Engholm wrote:
> Är det någon som vet hur det kommer att funka med avspärrningarna under
> Obamas besök i Stockholm? (Frågan riktar sig av uppenbara skäl till ev
> huvudstadsbor på listan.)  I morgon lär jag ha behov av att cykelledes
> ta mig från södra delen av G:a Stan till norr därom. Men en karta jag
> såg antyder att man skulle spärra av *alla* nord-sydliga förbindelser.
> Kommer man förbi med cykel? Någon som vet?

Eftersom jag jobbar i södra delen av Gamla Stan så har jag intresserat mig
i ämnet med. Om du skall till norra delen av Gamla Stan så kommer du få
problem. Dina chanser kommer dock öka om du har med dig legitimation, och
helst kan styrka på något sätt att du verkligen har ett tillräckligt
viktigt ärende till de avspärrade delarna och inte bara en nyfiken turist,
terrorist eller så.

De har rekommenderat cyklister att ta munkbroleden imorgon och på torsdag,
så jag förmodar att det blir svårt att ta sig fram där med cykel.

Vänliga hälsningar
Fabian Norlin