[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Novelltävling, 5000 i förstapris

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 8 Apr 2009 23:12:35 +0200

Subject: [SKRIVA] Novelltävling, 5000 i förstapris
>Det finns tydligen ett skrivarnätverk som heter NAFS. (Verkar inte vara
>ankistförbundet.)
>De har hemsida på www.noveller.nu och verkar ha en tävling på gång
>Mer info på : http://tavling.noveller.nu/

>De är kanske för"litterära"  för att gilla SF och Fantasy men försöka duger ju.
>Förstapriset är inte fy skam.
  Jag träffade en av personerna som ligger bakom NAFS på Kapitel1:s första
träff (på Pig & Whistle). Verkade vara en trevlig och seriös kille, och priset
är alldeles på riktigt. Jag tror de försöker skriva på en litet högre stilnivå,
så skall man delta i tävlingen kan det vara ett bra tips att sikta åt det
hållet.
  Och så berättade jag för honom att NAFS också stod för (om jag minns rätt)
Nationella Ankistförbundet i Sverige; egentligen NAFS(k) - k för kvack...

--Ahrvid

Ps. Har träffat ankister (=Kalle Anka-fans) också. En bra bok i ämnet är Jon
Gisles Ankismen (även om den börjar bli litet ålderstigen nu).

More than messages–check out the rest of the Windows Live™.
http://www.microsoft.com/windows/windowslive/