[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Microsoft tänker köpa Minecraft

  • From: Stewe Lundin <stewe.lundin@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 11 Sep 2014 08:35:35 +0200

Jag spelar mycket Minekraft, och mina barn lika så det är en alldeles
utmärkt miljö att leka i.
Vi har en gemensam server som vi spelar på tillsammans med ett par andra
vänner till mig och deras barn.
Det är hur kul som helst att se hur barnen vecklas och hur de bygger,
grabben och en av av döttrarna till killen som äger servern har påbörjat
ett jätteprojekt där de skall bygga en stad tillsammans. De har till och
med stämt träff för att planera det på papper.
De har till och med beräkningar på hur många block de behöver av varje och
hur mycket material de behöver, till hackor och spadar, för att få fram
dessa block.  Det är så man blir tårögd.
Nu gäller det bara att hjälpa dem så de inte tappar fokus, lyckades dock få
dem att tänka lite mindre skala så de har en chans att bli klara och inte
tappa intresset innan de nått målet.
Och det är betydligt vänligare för fötterna med minecraft än det är med
lego 
Dock så är jag kanske inte helt överförtjust i all Microsoft slår tänderna
i Mojan
/Stewe