[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Lägg ihop "Earth Hour" och sommartiden

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 31 Mar 2014 13:47:48 +0200

Den 30 mars 2014 12:42 skrev Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
> Jag var på väg hem från årets Sveriges Kortfilmsfestival (rapport kommer
> senare) under den s k Earth Hour. Mitt bidrag var att släcka cykellampan,
> men det beror närmast på att den funkar dåligt. I övrigt såg jag inte så
> mycket av det. Hans Majestät verkar börja avfalla från den Miljökorrekta
> Läran och släckte bara på en av Slottets fasader, enligt tidningarna.

"Svalt intresse för Earth Hour" konstateras idag i tidningarna:
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/3418514.svd

Men i själva verket var intresset så lågt att det inte ens gick att avläsa
i elförbrukningen, vilket framgår med all önskvärd tydlighet när man läser
artikeln uppmärksamt. Men att rapportera detta sakligt och sanningsenligt
-- att intresset inte är "svalt" utan _nästan obefintligt_ -- kommer
naturligtvis inte på fråga för vår alltid lika falska och politiskt
tendentiösa journalistkår, som själv arbetat sig blå för att föra fram
propagandan.

Och tro det eller ej, men idag har klimatforskare upptäckt pånytt något som
de upptäckt tusentals gånger tidigare: Jorden går under! Enligt vår falska
och okritiskts propagandastyrda journalistkår. Men den skiten tänker jag
inte länka till.