[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Jersild på SFB 12/9

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 6 Sep 2009 20:02:06 +0200

From: olof.bjarnason@xxxxxxxxx
> Efter floden skulle jag betrakta som gränslandet mellan SciFi och
> "vanlig roman". Även En levande själ ger tydliga SciFi-vibbar för mig.
  Nej, Efter floden är en typisk efter-katastrofen-roman, vilket
definitionsmässigt gör den till sf. Ett stort antal av Jersilds övriga romaner
är klockren sf. (Jag var förstås en smula ironisk när jag sade att jag inte
trodde Jersild skrev sf... Det är vad han stundom själv sagt i intervjuer!)

--Ahrvid

Ps. Och "sci-fi" menar jag (och många andra!) är beteckningen för media-sf,
inte skriven sf!
With Windows Live, you can organize, edit, and share your photos.
http://www.microsoft.com/middleeast/windows/windowslive/products/photo-gallery-edit.aspx-----