[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Gör din egen tomtestoryversion!

  • From: Aleph <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 25 Dec 2015 06:47:59 +0700

Tja, mitt bidrag, en variation av en gammal klassiker:

"Jack Julslaktaren" demaskerade sig:
-- Käre Watson!

/ Rickard

---- On Thu, 24 Dec 2015 06:04:54 +0700 Ahrvid wrote ----

Angående de 25 tomtehistorierna vill jag uppmuntra alla SKRIVAiter att bidra
med egna versioner! Det kan vara på svenska eller engelska. Det finns MASSOR
av srtil- och andra varioanter man kan prova... (Jag gjorde 25 därför att jag
tyckte det passade och jag hade inte mer tid.) Det är ganska kul att ge sig på
att försöka skriva i en viss stil eller utifrån någon viss förutsättning. Och
en god skrivträning. Varför skrev jag det mesta på engelska? Tja,
distributionen av tomtehistorierna har ungefär 2/3 engelskspråkiga läsare
(genom ett antal utländska mailinglistor jag är med på), så även om det är en
smula knepigare att förställa sig på ett icke-modersmål och det blir en del
småfel tyckte jag att mina ansträningar skulle kunna läsas även utanför olde
Sweden. Men prova nu era egna versioner!
--Ahrvid
Ps. Jag är osäker på formateringen av jultomtepostningen. Hos mig såg den
hemsk ut (med radbrytningar försvunna - sabla Microsoft!). Men det kan vara
bara i mitt eget hotmailsystem och det kanske såg OK ut i ditt system. Det är
inget jag kan styra. Ack.
-----
SKRIVA - sf, fantasy och skräck * Äldsta svenska skrivarlistan

IDÉ, VETENSKAP & SKÖNLITTERATUR
Timaios Press -- www.timaiospress.com
Aleph Bokförlag -- www.alephbok.com

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck * �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).