[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Förslag om novelltävling

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 7 Oct 2008 10:17:51 +0200 (CEST)

Från: mikael.s.eriksson@xxxxxxxxx
>Jag tycker att det låter som utmärkt ide.
>Det här innebär väl också att du är utnämnd till rösträknare till tävlingen?
:)
 Vill du vara rösträknare - så var så god!

>Ett alternativ jag kan tänka mig är att rösterna skickas direkt till
rösträknaren
>men sen är det väl inte så känsligt att det ska spela roll.
  Det är mest för att få automatisk koll på att alla röster  kommer fram, som
jag föreslår att de bör postas på listan.

>Ett alternativ framöver är att vinnaren i tävlingen automatiskt blir
rösträknare/jury
>(enligt eget önskemål) i nästa tävling.
  Nå, det tycks vara svårt att rekrytera just jury (rösträknare kan vara
lättare) då en jury inte får själv delta i tävlingen, och att en vinnare
automatiskt blir jury kan försvåra - då kanske folk inte postar sina bästa
noveller för att undvika att bli jury. En spekulation, i alla fall.