[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Ballongliv från rymden? Njae...

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 22 Sep 2013 13:56:30 +0200

Den 22 september 2013 13:38 skrev Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>:
> slipper vi alla skenheliga försvarstal för den erkänt
> onödiga massvaccineringen mot svininfluensan och att de
> narkolepsidrabbade barnen var ett spill vi måste räkna med, eller
> alltför överdriven klimatpropaganda på DN

... Skrev jag och surfade strax därefter in på dagens DN. Artiklar om
"monsterväder", att haven stiger i vår allt varmars värld (skitsnack
och lögn, eftersom alla sakkunniga numera vet att vi inte haft någon
global uppvärmning på över 15 år), och debattartikeln "Risken för
klimatkatastrof större än vad de flesta tror" från lobbyorganisationen
Global Challenges Foundation; miljörörelsen är för övrigt
världsmästare i lobbying. Detta är inte publicerat av vetenskapssidan,
men på vetenskapssidan skriver Karin Bojs en klimathysterisk krönika;
hon blev petad som redaktör med fortsätter sprida sin skit i krönikor.

Som vanligt struntar vår grönröda journalistkår fullständigt i den
opartiska nyhetsförmedling som de påstår sig stå för; kan man driva
politiska kampanjer och sprida propaganda i journalistikens
fårakläder, så gör man. Den enda dagstidning i Sverige som numera är i
alla fall någorlunda bra är SvD, som jag huvudsakligen håller mig
till.