[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Att posta på skriva-listan

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 25 Feb 2010 22:00:11 +0100

From: torbjorn_wester@xxxxxxxxxxx
  Jag är dock oskyldig till ev problem. Några inställningar för listan har jag
inte rört (sådana petar jag på ytterligt sällan, av ren princip - if it ain't
broke, don't fix it).
  Men du kör Hotmail, liksom jag, och har då liksom jag kunnat notera diverse
problem ibland. Jag tror att problemen stammar från inställningar på nätet, hos
Hotmail eller möjligen Freelists.org eller kanske i form av de två tillsammans.
Det är inställningar på deras servers som vi inte kan påverka.
  Jag misstänker framför allt Hotmail. I samband med att jag hade mina problem
gjorde Hotmail uppenbarligen en massa systemförändringar. Det blev en del
ändringar i utseende, en del (vanligen oönskade...) "finesser" tillkom, osv.
Jag tror att jag för min del lyckats bemästra
vad-det-nu-än-var-som-gjorde-så-att-det-blev-skräp, men jag vet inte riktigt
hur... Jag provade fram och tillbaka i olika inställningar och till slut
verkade det funka. Du får väl också prova fram och tillbaka i dina
inställningar, så kanske det blir bättre. (En sak att titta på är Hotmails val
RTF, Redigera i HTML och Oformaterad text. Där kan man nog också få en del
formatering.)