[SKRIVA] Re: Rysk invasion av Ukraina

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 2 Sep 2014 03:43:29 +0200

Robert:
> Medierna rapporterar om vad som verkar vara en rysk invasion av
östra Ukraina. Tusentals ryska soldater understödda av tungt

artilleri och stridsvagnar har stoppat Ukrainas offensiv mot rebellerna
och tränger tillbaka de ukrainska soldaterna medan EU bara
> tittar på utan att göra något.
  Jag ser också mycket oroande rapporter.
  Det är för DJÄKLIGT.
  EU och USA och andra bör ta till kraftiga, verksamma sanktioner.
  Jag sitter just och skriver på min Loncon-rapport. Där träffade jag bl a min
ryske vän Kirill Pleshkov (en snäll, timid kille som vi absolut inte skall
blanda ihop med Putin). Han sade, om det intresserar, att det i rysk sf-fandom
just nu är en stor split och vild debatt...i just Ukraina-frågan. En del verkar
vara putinister, andra är emot vad den karln gör. Och det är iaf ett
hälsotecken att sf-fans, en del av dem iaf, inte faller för Putins propaganda.

www.skriva.bravewriting.com & delta i FANTASTIKNOVELLTÄVLINGEN 2014
http://www.skriva.bravewriting.com / Om Ahrvids novellsamling Mord på månen:
E-antologin E-Xtra Vildsint https://bokon.se/ebok/vildsint_jens-stenman /