[SKRIVA] Robert Holdstock död

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 30 Nov 2009 11:01:02 +0100

Den akuta sjukdom Robert Holdstock drabbats av, och som jag rapporterat om vid
ett par tillfällen, gick tydligen inte att bota.
  I går avled Holdstock, som ansetts som en av de ledande sf/f-författarna i
Storbritannien. Mer info om honom på:

http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Holdstock

Jag har faktiskt träffat Holdstock och tyckte han var en trevlig prick.
(Försöker inte briljera. Har man rest på mer än enstaka utländska
sf-kongresser, är chansen stor att man träffat en avsevärd del av de ledande
namnen i brittisk och i viss mån amerikansk sf. Och jag har varit på *fem*
sf-världskongresser. Det finns ganska många i svensk fandom som träffat t ex
Robert Holdstock.)

--Ahrvid

Ps. Om jag förstått saken rätt dog han i en allvarlig bakterieinfektion.
(Sådant kan vara väldigt allvarligt numera, bl a pga s k resistenta bakterier
som antibiotika inte biter på. Men nu vet jag iofs inte närmare detaljer.)

Nya Windows 7 - Hitta en dator som passar dig! Mer information.
http://windows.microsoft.com/shop-----