[SKRIVA] Råkade ut för konstig grej

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>, <sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 2 Dec 2009 22:19:04 +0100

Såg tecken i min mailbox på att jag verkar ha råkat ut för något, som jag i
brist på bättre namn kallar för en "spambot". Det verkar som om några
meningslösa mail med reklambudskap på engelska sänts från mitt hotmail-konto.
Inte för att jag har gjort något särskilt för att förtjäna det, och det är
hoppeligen relativt begränsat.
  Numera verkar det som om Hotmail upprättar en "adressbok" vare sig man vill
det eller ej på mail man sänder, och en del adresser ur den har utnyttjats.
  Jag undrar om någon råkat ut för liknande? Och vad det kan vara för sorts
"spambot"?
  Min teori är att någon utifrån kan bryta sig in i dessa Hotmails adressböcker
och utnyttja dem.

Hitta hetaste singlarna på MSN Dejting!
http://dejting.se.msn.com/channel/index.aspx?trackingid=1002952-----