[SKRIVA] Rapport Åcon I

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>, <sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 21 May 2009 21:30:54 +0200

Bör säga något om Åcon 3 som just börjat.
  Jag och truppen på halvdussinet sf-fans vid Silja *omänskligt tidigt* tappade
bort Mårten Svantesson, som tydligen försov sig. Han kanske skulle ha hunnit då
färjan blev 50 min försenad.
  Köpte taxfree. Sov.
  Mötte en syndaflod av finska sf-fans i terminalen i Mariehamn.
  Vädret soligt trots klimatkatastrofprofeternas predikan om motsatsen.
  Nya Åland körde min novell  "Ö-destigert missförstånd" dagen innan, onsdag.
Men i en text kallade de mig "Engblom". Skall de aldrig ge upp?
  Såg intron. Vet inte så mycket om GoH  Steph swainston, men får väl botas
detta. (Hon sitter på en hög barstol pga gammalt ryggproblem.)
  Det var en gtanska intressant panel om innovations (somnade dock litet
ibland, av trötthet - sov bara 3-4 timmar natten innan). Sedan fick vi alla
göra Do Not Disturb - skyltar - fråga mig inte varför.
  I morgon bitti - vad betyder ordet "bitti"? - kanske en tripp till åländska
bryggerier! Skål.
  Relaxad con. Fler svenska sf-fans borde dock ha upptäckt trevliga Åcon!

Ps. Kryssa Piratpartiets Amelia till Bryssel - www.ameliatillbryssel.se

Show them the way! Add maps and directions to your party invites.
http://www.microsoft.com/windows/windowslive/products/events.aspx