[SKRIVA] Re: Putins ukrainakris hettar till

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 13 Apr 2014 20:15:15 +0200

Den 13 april 2014 16:47 skrev Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
> Krisen i Ukraina, som en viss hr Putin bär ansvar för (det betvivlar nog
> få), hettar till.

Det enda som förvånar mig i senaste tidens utveckling är otåligheten, som
jag hoppas tyder på övermod och dåligt omdöme. Jag utgick ifrån att Putin &
Co skulle vara slipade nog att ligga lågt ett tag och invagga omvärlden i
falsk trygghet. Sanktioner skulle vara tandlösa, ingen kunde rimligtvis ta
Krim från Ryssland, och efterhand skulle världen tvingas vänja sig vid den
obekväma nya ordningen. Därefter dags för nästa stöt...