[SKRIVA] Planer för steampunkhelg på Tekniska Museet

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 22 Sep 2010 15:02:04 +0200

(Utdrag ur msg på Annan Lista, från en Anna Davour. -_AE)

"Jag har just haft ett möte med några människor från tekniska museet i
Stockholm. De vill hålla en steampunk-helg, kanske så snart som i februari
ifall intresse
och underlag visar sig finnas. Hemmabyggen, kläder, smycken, konst, litteratur,
lajv, musik, film, experiment -- allt möjligt. Vad man kan hitta på, helt
enkelt. Kombinera det med massor av ursprunglig 1800-talsteknologi som museet
redan har, och jag tycker att det låter som ett fantastiskt upplägg. Idén att
ha någon sorts fest eller middag med konsert i samband med det är också kul.
 Så vem vill vara med? Vad vill ni se hända? Kasta idéer på mig! Jag lovar
inget, men det finns massor av möjligheter här."

(AE: Ni kan kasta idéer på mig, så framför jag dem. Notera att det vid ungefär
samma tid, i januari, öppnas en stor rymdutställning på Tekniska.)

Om Ahrvids novellsamling Mord på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C
Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik
framtidsmiljö"!