[SKRIVA] Oscars-streaming

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>, <sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 27 Feb 2011 21:31:12 +0100

Här en site som säger sig skall erbjuda s k live streaming av nattens
oscarsutdelning:

http://oscarawardslivestream.blogspot.com/

Om siten kommer att funka vet jag inte (det kan finnas saker som regionspärr,
eller något annat teknisk - buggar t ex). Men det finns garanterat andra siter
som funkar. Man kan helt enkelt googla på "oscars live streaming" eller
liknande.
Det finns hundratals, säkert tusentals siter ute på nätet som sitter och
streamar TV-kanaler. Det vet jag eftersom jag nyligen velat följa litet mer vad
som händer i Libyen, och det har inte tagit många sekunder att hitta ställen
som streamar t ex CNN, Sky News, Aljazeera och Fox. Så oscrarna går nog att
hitta.

--Ahrvid

Ps. Men om jag skall se utdelningen är tveksamt. Det brukar vara oändligt långa
ceremonier och tacktal och allt. (Men någon kanske kan upplysa om Per Oscarsson
hamnar i svepet döda filmarbetare? Eller Lena Nyman, om man nu inte går att det
skall ha skett 2010.)

Om Ahrvids novellsamling Mord på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C
Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik
framtidsmiljö"!                                          -----