[SKRIVA] Om drakar

  • From: gittans@xxxxxxxxxxx
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 26 Oct 2008 14:21:24 +0100

Man vill inte gärna framstå som helt insnöad på drakar. Det är jag inte
heller. Men i all fall såg jag att det finns en finns en hel Wiki om
drakar:

http://dragons.wikia.com/wiki/Dragons_Wiki

På vanliga Wikipedia finns förstås mycket under olika uppslagsord. Till
exempel denna lista på fiktiva drakr i film, böcker och så vidare:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fictional_dragons

Här en länk till information om kinesiska drakar:

http://www.everythingdragons.com/Chinese-Dragons/Chinese-Dragons.html

Till sist "Drakar över Svithiod" som handlar om drakar, det som på
engelska kallas "kites". Men en del av drakarna är faktiskt formade som
drakar ("dragons"):

http://tangokites.org/svithiod/

/  Birgitta Svensson  :
/ gittans@xxxxxxxxxxx :