[SKRIVA] Re: Off topic

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 13 Dec 2012 17:14:49 +0100

Robin K:
allmänhet och fantastik i synnerhet, inte av tröttsamma diskussioner som
 inte har med litteratur att göra<<
  Fast jag har inte sett dig ta initiativ till litterära diskussioner eller ens
deltagit i några. Då syns det en smula avigt om du har invändningar mot vad
*andra* tycker är intressant att diskutera (vilket bör vara lätt att hoppa
förbi om man nu står ointresserad vid sargen).
  Jag tror jag så gott som dagligen ger uppslag till litterära ämnen som kan
vara värda en debatt. Nyligen t ex om macklemang inom Svenska Akademien (vuxna
karlar som uttrycker sig som barn om en kinesisk poet!). Eller t ex hur jag
framhöll att s k finlitteratur förtjänar att devalveras och s k
populärlitteratur att revalveras. Det är bara att haka på. Jag skriver om
E-publiceringens framtid. Om min syn på intrigens roll. Och mycket annat.
  I själva verket är det så att diskussionsfora (från gamla fanzines
LoC-spalter och framåt) alltid haft en ämnesspridning. Man bör själv ta ansvar
för vad man tar del av och engagerar sig i, respektive vad man med ett fnysande
förpassar till runda arkivet.

www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier
i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som ljudbok:
Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! - och nya E-antologin Skottdagen,
http://www.elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id‘86081454 / YXSKAFTBUD, GE
VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)