[SKRIVA] Re: Obama pikas i nya "V"

  • From: Mackan Andersson <standupmackan@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 21 Nov 2009 12:55:06 +0100

Var inte "V" ganska politisk, egentligen?

Har för mig att hela grejen var att utomjordingarna just ordnade med
allmän sjukvård, hjälpte folk på landsbygden att odla jättegrödor (och
löste därmed svälten) och en massa sådana grejer - som ren propaganda.

Posters med "The Visitors are our friends" och bilder med leende
gamlingar och en Besökare i mitten (iklädd den röda träningsoverallen
och solglasögon, som tydligen var något de gärna bar...)

I första serien slogs därför motståndsrörelsen i motvind, och var tvugna
att agera utan myndigheternas sanktion. Eller blandar jag ihop serier här?

Totaldiggade "V" när det begav sig, men har inte sett den när den gått i
någon av kabelkanalerna på senare år.

/Mackan - som hara alla utgåvor av serietidningen "V" i samlingen.

Ahrvid Engholm wrote:
> DN skrev igår om nyinspelningen av sf-TV-serien "V", "Barack Obama som
> rymdgubbe". Den nya serien hade premiär i USA för ett par veckor sedan, och
> det spekuleras om att serien avsiktligt försöker pika president Obama.
> (Artikeln verkar inte finnas på weben.)
>   Som en del kanske vet handlar "V" om hur utomjordingar landar på jorden och
> försöker ta över. Utomjordingarnas ledare heter Anna och har ledordet "Hopp"
> (Hope) och ber jordborna att "omfamna förändringar". Enligt DN säger Chicago
> Tribuns recensent att referenserna till Obama är uppenbara (vilket lätt inses
> [...]

This message was wiretapped and recorded by the FRA.
You are encouraged to use PGP, OpenPGP or GPG in any
reply in order to ensure the integrity.

http://www.mackanandersson.se