[SKRIVA] Ny tidning: Allt om Rymden

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 8 Mar 2013 03:07:15 +0100

Det skall komma en ny tidning kallad Allt om Rymden, utgiven av Egmont. Deras
Facebook/usch!/-sida:

https://sv-se.facebook.com/AlltOmRymden

Och vanliga hemsida:

http://www.allt-om-rymden.se/

Chefredaktören heter Karin Starkman-Ahlstedt (om vilket jag inte vet något).
Jag undrar om man kan kränga rymdnoveller hos dem? I alla fall kan man hoppas
att det blir en någorlunda bred rymdblaska. Det finns t ex tidningen Populär
Astronomi redan, men den är väldigt mycket för linslusar, i det här fallet
avses folk som gillar att sitta och lusa med ögat mot teleskoplinsen. Man har
fullt med teleskopbilder och presenterar saker som "höstens stjärnhimmel".
(Gillar iofs astronomi och rymd, men just det här med att i en kikare titta
efter vita prickar i ett svart mörker tilltalar mig i lägre grad.)
  Första numret skall iaf tydligen komma 12 mars.

www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier
i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som ljudbok:
Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! - och nya E-antologin Skottdagen,
http://www.elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id‘86081454 / YXSKAFTBUD, GE
VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)