[SKRIVA] Ny kalender?

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 10 Sep 2012 21:13:27 +0200

Efter att jag postat senaste Kalendern, tog jag ett par timmar för att surfa
runt efter kalendertjänster på nätet. Tittade på minst ett tiotal, men de
flesta var det något med som inte passade. Men så snubblade jag av en slump
över att Bravenet (som SKRIVAs infosite finns hos) faktiskt har en
kalender-app. Då www.skriva.bravewriting.com redan finns där kan det vara bra
att använda deras kalender; bl a var det lätt att få in en kalenderlänk
  Den verkade passa någorlunda. Kolla på:
http://pub16.bravenet.com/calendar/show.php?usernum=1352658847

  Jag har ännu bara lagt upp ETT event (det första i senaste kalenderlistan,
CCs pubmöte). Men man skall kunna lägga in egna events. Det är bara att klicka
på en dag, så kommer den dagen upp där man kan skriva in detaljer. Då kalendern
torde promotas internationellt (via @SFJournalen på Twitter) och gärna tar med
finska events föredras engelska. Prova att lägga till något!
  Det finns saker att putsa. T ex verkar Bravenets HTML-tolk inte korrekt tolka
alla HTML-tags. Det finns text som har fel färg eller storlek - det bör kunna
putsas senare. (Jag tror att Bravenets HTML-tolk är buggig. När jag gjort saker
på SKRIVAs infoblog verkar inte allt bli som tänkt heller.)
  Verkar Bravenets kalender kunna gå att tämja lär jag senare mata in mer
events.
  Tyvärr är det irriterande annonser. Men det är ju gratis. (Att en stor annons
poppar upp man måste klicka bort är ONÖDIGT nagging. Banners är väl OK, men
grejor som skymmer annat - usch.)

www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier
i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som ljudbok:
http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs även AE i nya
Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! - och nya E-antologin Skottdagen,
http://www.elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081454 / YXSKAFTBUD, GE
VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)