[SKRIVA] Ny blog från SF-Bokhandeln

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>, <sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 19 Nov 2011 06:48:05 +0100

Har inte sett detta tidigare, men så är den också ny. Ett antal medarbetare på
SF-Bokhandeln (Johan, Maths, Glenn, Gunilla) har slagit sig samman om blogen
Det hände i morgon * - SF-Bokhandelns blog om sf, rymden och framtiden.

http://sfbloggen.blogspot.com/2011/10/we-have-lift-off.html

Första inlägget är från mitten av oktober. Litet kul blir det när Maths
Claesson -  eller skall vi kalla honom Maths Ove Claesgaard :-) - skriver
självbiografiskt om "Min kamp (i rymden)":

"Maths Claessons mäktiga autofiktiva blogg Min kamp (i rymden) är en studie i
extrem verklighetsflykt, i ett kompromisslöst sökande efter galaktiska imperier
och ständig längtan till andra världar och avlägsna stjärnor från en uppslagen
taklucka på vinden i en liten småländsk stad vid namn Värnamo en gång för länge
sedan.
Min kamp (i rymden) är inte en av de senaste årens mest omdiskuterade bloggar.
Bloggen har inte belönats med prestigefulla priser, ej heller vållat debatt
långt utanför navelskådandets gränser. Författaren förbehåller sig rätten att
inte hålla sig till ämnet, att vara överdrivet mångordig, vid behov upprepa sig
och på en mängd andra sätt missköta sig."

--Ahrvid

* Även titel på en lång antologiserie av Sam J Lundwall (som bestod av
återanvända JVM-noveller).

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! / Läs AE i
nya Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)