[SKRIVA] Novelltävling - påminnelse

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 21 Nov 2008 13:57:58 +0100

(Påminnelse, från Mikael Erikssons utlysande, men med modifierad deadline. Jag
har lagt till notering om ett pris! Kom till skott nu - jag skall själv göra
ett försök! --AE)

1) Novelltävling med fritt ämne, där titeln skall komma från
entidningsrubrik.2) Tävlingsbidrag ska vara inskickade till listan senast den
26/11 24003) Sammanställning av bidragen skickas ut av mig snarast efteråt4)
Röstning pågår under några dagar från utskick. Alla som är med på listan har
rösträtt. Poäng ges 3,2,1. Samtliga poäng måste utdelas. Rösterna skickas
direkt till mig.5) Jag räknar röster och sammanställer. Jag skickar ut
totalresultatoch de enskilda rösterna som därmed blir publika.6) Deltagare
behöver inte "bevisa" rubriken som gett novelltiteln. Jag kommer ändå inte att
ha tid att kontrollera på nätet och även papperstidningar kan  ha intressanta
rubriker.7) Kommer man inte på någon annan titel kan något av
edanståendeförslag användas.8) Förstapris är den otroliga äran. (AE:) Samt
biljett till att vara publik för ett underhållningsprogram på TV4; om jag minns
rätt  "Snillen snackar", litet "kunskapsunderhållning". Biljett till den högst
placerade som *kan* nyttja den; inspelningen är i Stockholm 2 el 3 dec.
(Prisvinnare måste sända mig sin pappersadress.)
 Titelförslag: (Från Forskning och Framsteg)* Bilder av kosmos* Monsterblomman*
De blev våra husdjur* Det femte imperiet* De hemliga städerna* Universums
mörker* Träsklandet blev stormakt* Nanohantverkarna* Gud på hjärnan*
Häxförsoning* Kloner är inga kopior* Stenålderns katedraler* Spegelneuroner*
Saharas sjöar* Mithraskulten
--ahrvid@xxxxxxxxxxx / ahrvid@xxxxxxxxxxxx / Gå med i SKRIVA - för författande,
sf, fantasy, kultur (skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe)YXSKAFTBUD,
GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP!