[SKRIVA] NASAs rymdutställning

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 27 Jan 2011 16:45:17 +0100

Kan meddela att jag under förmiddagen bevistade pressvisningen av Tekniska
Museets utställning "NASA - A Human Adventure". Fick bl a skaka hand med USA:s
ambassadör Matthew Barzun. (Saken är den att jag hjälpte till med Tekniska
Museets rymdutställning "Rymden - 25 år med kamera" i slutet av 80-talet. Då
fick jag skaka hand med dåvarande USA-ambassadör. Så när jag sade det var det
lätt upplagt för repris.)
  Utställningen verkade mycket bra. Vi fick en lång guidad tur av en viss Don
Bies (som också sysslat med specialeffekter till "Star Wars"). Men jag får
återkomma med rapport. Utställningen öpnar för allmänheten i morgon.

Om Ahrvids novellsamling Mord på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C
Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik
framtidsmiljö"!                                          -----