[SKRIVA] Mera brott

  • From: gittan svensson <heligabirgitta@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 11 Apr 2009 05:26:42 +0200

Man ska väl helst inte bli för intresserad för det kanske till och med är
farligt men jag läste faktiskt nu nogrannare den där filen som Hans Persson
hade postat länk till och som finns här:

http://base.google.com/base/a/fanarkiv

Nu tycker jag nästan att det är lite läskigt för i filen står det bland
annat så här också (jag har försökt ordna så att raderna ska bli bättre vi
får se om det går):

In general due to the escalating feud between Engholm and large parts of the
rest of Swedish fandom, but also in particular due to the fact that Engholm
during the 1987 NasaCon, while drunk, had used a bench to smash in the door
to a room in the rented convention facilities, where he believed more liquor
to be stored, sf-club Sigma TC chairman Mats Lignell banned Engholm from the
committee formed to arrange future NasaCons. (NasaCon was an informal
convention arranged annually by Sigma TC in a Stockholm suburb since 1980.)
Engholm, however, refused to accept being banished from the convention
committee, struck Mats Lignell with a baseball bat and decided that, as the
sole remaining legitimately appointed committee member, he would arrange all
future NasaCons.

Det är alltså även frågan om att slå in dörrar i konferenslokaler med en
bänk för att få tag på sprit och det som jag tycker är värst att slå en Mats
Lignel med ett baseballträ. Det känns obehagligt tycker jag med sådan
brottslighet och det är värrre än att stjäla ett magasin även om man tar
hela upplagan. Jag börjar undra hur mycket som finns här med tanke på att
Ahrvid Engholm även har hemlig address i folkbokföringen på något mystiskt
sätt och är dömd till straff i domstol. Ahrvid Engholm själv skriver mycket
om folk som han säger begår brott och det kanske dom gör också vad vet jag,
men han verkar vara mycket inblandad själv. Jag tänker inte ge ut min
address eller mitt telefonummer här på listan kan jag säga.

/ Birgitta Svensson          :
/heligabirgitta@xxxxxxxxx: