[SKRIVA] Lovecraft

  • From: Patrik Centerwall <centerwall@xxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 9 Aug 2011 14:06:26 +0100 (BST)

--- Den tis 2011-08-09 skrev pia lindestrand <pialindestrand@xxxxxxxxxxx>:

> Idag låg en bok av Lovecraft i min brevlåda _hurra!!! -
> han fick inte ens betalt för jobbet han lade ner på att
> skriva
> den.

Det är inte *helt* säkert att det är sant utan beror på vilka noveller som
ingår i boken. Han skrev ju en del för tidskrifter som Weird Tales och fick då
naturligtvis betalt.

Men visst, han tjänade aldrig några stora summor pengar på sitt författarskap
och var som du säger bara läst av en liten krets.

Mvh Patrik C.