[SKRIVA] Lagercrantz gör två nya Millennium-böcker

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 15 Oct 2015 11:41:41 +0200

- Jag kan helt enkelt inte låta bli, säger David Lagercrantz, som gått ut med
nyheten att han skriver minst två Millennium-böcker till, som väntas komma ut
2017 och 2019:

http://www.expressen.se/noje/lagercrantz-skriver-fler-millennium-bocker/

"– Jag kan helt enkelt inte låta bli. Det har varit så fantastiskt roligt att
skriva, och ett sådant hisnande äventyr. Dessutom tror jag att jag har en
riktigt bra story, säger David Lagercrantz på förlagets hemsida.
Författaren har inte gått att nå för en kommentar. Enligt Magdalena Hedlund på
Hedlund Agency har han bett om att inte få göra intervjuer.
– David har pratat med journalister över hela världen i flera månader och är i
det närmaste utmattad efter all uppmärksamhet och behöver få återhämta sig,
säger hon och fortsätter:
– David vill gärna få tid till att skriva och fokusera, han brinner för det här
projektet."

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) och förbered dig för
FANTASTIKNOVELLTÄVLINGEN 2016, info www.skriva.bravewriting.com / Om Ahrvids
novellsamling Mord på månen: http://zenzat.wordpress.com/bocker C Fuglesang:
"stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! /Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id‘86081462 / Läs även AE
i nya E-antologin Mellan tid och rum
http://www.adlibris.com/se/e-bok/mellan-tid-och-rum---himmel-och-hav-9789187711435
/ YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skräck * Äldsta svenska skrivarlistan