[SKRIVA] Re: Kreativ bildredigering om Anita Ekberg

  • From: Aleph <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 12 Jan 2015 19:52:50 +0100

---- On Mon, 12 Jan 2015 18:59:02 +0100 Ahrvid  wrote ----
>Jag skickade en engelsk version av det jag tidigare postat på
>SKRIVA till siten Europa SF. Den texten var ungefär 2,5 meningar
>längre, men enstaka mer detaljer om Anita Ekbergs karriär. Jag
>skickade med en länk till Wikipedia och sade att det fick väl fylla
>på. Detta blev resultatet:
>http://scifiportal.eu/death-of-a-sex-goddess-anita-eckberg-ahrvid-engholm-sweden/
>
>De 80% av texten redaktionen där lade till är väl OK.
> Men de fyllde på med en rad pinup-bilder på Anita Ekberg!

Och stavningen Eckberg i rubriken dessutom...

Ganska pubertal redigering med tillägg, men vinklingen är i alla fall korrekt.
Anita Ekberg _var_ en världskänt pinuppa, betydligt mer känd för sin fysiska
uppenbarelse än för sin mediokra skådespelartalang. Och att du reagerar emot
att en artikel du skrivit blir illustrerad med pinuppbilder är ju bara
gammaldags prydhet. Denna löjliga nymoralism finns numera bara i omstöpt form
bland hysteriska feminister (och det handlar naturligtvis inte aaaaaalls om
nygammal prydhet -- enligt feministerna själva -- utan det är bara en slump att
kvinnor än idag är dåliga flickor och förebilder om de visar tuttarna). Det får
vara som det vill med den saken, världen i stort kan ändå beskåda sina Nicki
Minaj, Pussycat Dolls, Pink, Miley Cyrus och Beyoncé. Och respektera dem som
artister, trots att de har tuttar och andra behag.

/ Rickard

IDÉ, VETENSKAP & SKÖNLITTERATUR
Timaios Press -- www.timaiospress.com
Aleph Bokförlag -- www.alephbok.com

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).