[SKRIVA] Kapitel1-mötet

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 17 Jun 2014 07:44:50 +0200

(Kort rapport från mötet för Kapitel1, som jag tipsade om, som jag även postat
på K1-siten. --AE)
El Crocodrilo låter litet som El Trocadero där Hasse Alfredson brukade hänga...
  I alla fall, där samlades några K1:are i går. Jag tror det var första gången
jag träffade alla dessa. (För några år sedan var det tidigare K1-möten då jag
hade äran att träffa flera andra på siten.) Det blev mycket prat om våra
respektive skrivkarriärer, litet om personalia, osv. Jag frågade alla om när de
började skriva. Alla utom jag satt på oförlösta romaner de jobbat med i flera
år; undantaget en kortroman på stencil gör jag själv dock bara noveller. Flera
gillade att skriva skräck, vilket glädjer mig som gammal fan av s k fantastik.
Marilin skriver också deckare, vilket också ligger mig på läppen. Jag hade med
mig gamla Vildsint så att ev nyanlända kunde känna igen oss vid bordet. (Jag
tipsade om mötet på såväl min SKRIVA-lista som Twitter.)
  Marilin var så där "förnuftig" som jag föreställt mig. Dylan var liksom litet
"laid back" även om han inte varit det beträffande Vildsint som han haft mycket
sjå med. Pia var sprudlande, såsom hon alltid framstått som för mig. Aningen
överraskande var Anna, låg profil på K1, men här tog hon stundtals över bordet.
Några mobilbilder togs. Jag viftade med den kroatiska översättningen av "Mord
på månen" från förra våren (i magasinet Sirius B). När alla presenterade sig
bläddrade jag fram och synade deras bidrag i Vildsint Gryning (bra grejor av
alla, såvitt jag minns - vi var nästan en K1-elit tyckte jag...). Blev det
några skrivatips utdelade? Kanske inte så mycket. Fick intrycket att vi alla
har våra egna inställningar till skrivarvärvet, men det funkar för var och en
på sitt sätt.
  Nå, det var kul. Något möte till kanske, framåt hösten? Då skall DU - just
du! - vara där.

--Ahrvid

Ps. Efteråt drog jag iväg till bokrelease för Hoi Förlag (dit Dylan och Anna
senare anslöt). Träffade bl a Rambe och Sölve som jag haft litet tidigare
kontakt med. Men det är en annan historia.
E-antologin Sista resan http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan /