[SKRIVA] Jury efterfrågas till Fantastiknovelltävlingen

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 27 May 2010 22:46:35 +0200

Jag har ännu inte "officiellt" (inofficiellt dock) utlyst
Fantastiknovelltävlingen 2010, men det är ingen brådska (det är mer än 3 mån
kvar och det viktiga är att sätta fart innan sommaren, ty det är under
ledigheten jag misstänker folk har tid att sitta och novellknåpa).
  Men jag vill passa på att fråga vilka intresserade med ev meriter det finns
på listan, som kan tänka sig att delta i juryn (som kommer att få 20-25
noveller att bedöma i september). Jag har redan värvat en jurymedlem, en
författare och förläggare. Helst bör dock juryledamöter ha en del
kvalifikationer, någon form av dokumenterad verksamhet inom skönlitteratur (som
författare, kanske någon med förlagskontakter, eller något annat). (Och jag
kommer att fortsätta fråga runt.)
  Den som är intresserad av ett ganska trevligt juryjobb kan kontakta mig
privat och säga några ord om sina skönlitterära meriter. De flesta som sitter i
juryn brukar tycka att det är rätt kul. Man får möta en lång rad nya författare
med spännande texter, och det blir litet grand som ett sätt att öva upp det
egna ögat för litterära texter.

Vårfina smileys till Messenger här!
http://springpack.msn.se-----