[SKRIVA] Jätteskandalen 1987

  • From: gittan svensson <heligabirgitta@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 1 May 2009 18:06:15 +0200

 Göran Jansson:

> Det man kan hoppas då är väl att den inte växer på samma sätt som Skriva,
> genom att den som har listan ökar på med påhittade personer.
>
> Fast nu börjar det bli rätt längte sen som Arvid skrev om Jätteskandalen
> 1987, hans livsprojekt. Har man hållit på i 22 år och utrett och berättat om
> den får man inte ge upp så lätt tycker jag!
>
> För dom av er som börjar glömma var det alltså så att i något som
> heter/hette SEFF var det så att J-H Holmberg och A. Bellis svindlade på
> röster så att Arvid började slåss med slagträn och slå in dörrar på
> [...]

Fast Ahrvid harju aldrig talat om sina delar i det hela, med sin brottsliga
verksamhet som han blivit dömd i domstol för med mera. Det är fortfarande
mycket genomskinligt anser jag att han hela tiden säger att folk skjuter mot
budbäraren (honom) när det visar sig att han i så fall gör precis samma sak.
Om det påtalas för honom att han är dömd i domstol för att han stulit Nova
säger han att John-Henrik Holmberg är urkundsförfalskare, men det verkar
inte som om John-Henrik Holmberg är dömd för någonting nånsin, inte heller
urkundsförfalskning. Ahrivd Engholm försöker liksom leda bort allting från
sig själv utan att svara på något av det som har med honom själv att göra.
Den 22 år gamla Jätteskandalen som du kallar den har han alltså hållit på
med nu i nästan halva sitt liv, men fortfarande utan att ta upp sin egen del
i det hela! Och det verkar ju som om han är den mest insyltade, som har
dömts i domstol till straff och utfört grovt våldsdåd och allmänfarlig
förstörelse med mera.

Så räkna inte med någon fullständig redogörelse från honom även om jag
förstår att du är skämtsam här ovanför. Ahrvid Engholm säger ofta att han
strävar efter sanningen men det verkar bara vara en "sanning" som inte tar
med honom själv och det han har gjort. Vilket gör hans redogörelser ganska
misstänkta.

Skriva känns förresten stendödare än någonsin. Den här Skriva - alltså till
skillnad från Korkeks-skriva från vilken Ahrivd Engholm blev utkastad av dom
övriga medlemmarna för at than hela tiden skrev om Jätteskandalen 1987 (jo,
faktiskt) - startade för över två år sedan och det är fortfarande nästan
enbart Ahrvid Engholm och hans två låtsaskompisar Anders Lindberg och Göran
Ivarsson som skriver. Det skulle vara intressant att se medlemslistan
egentligen. Ahrvid Engholm påstår att det är hundra medlemmar men hans
sanningsenlighet känns inte övertygande. Finns det en länk till
medlemslistan?

/ Birgitta Svensson          :
/heligabirgitta@xxxxxxxxx: