[SKRIVA] Iain Banks svårt cancersjuk

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 3 Apr 2013 16:46:05 +0200

DN skriver att sf/f-författaren Iain Banks är döende. Hans cancer har spritt
sig och han skriver själv på sin hemsida att han inte har lång tid kvar:
http://www.dn.se/dnbok/dnbok-hem/forfattaren-iain-banks-sjuk-i-cancer

"Den skotske författaren Iain Banks är svårt sjuk i cancer. BBC refererar till
ett mycket personligt meddelande på författarens hemsida, där han skriver att
hans kommande roman "Quarry" kommer att bli den sista eftersom han inte har
lång tid kvar att leva. "

Synnerligen trist att höra.

--Ahrvid

Ps. I eftermiddags bytte Microsoft mailgränssnitt från Hotmails gamla till det
nya Outlook. Min Hotmail-adress, inställningar osv skall vara kvar. Men jag är
inte säker på att jag gillar det nya gränssnittet. Det tycks t ex finnas buggar
i redigeringsläge. Det verkar svårt (eller blir litet slumpartat) att lägga in
nya rader vid redigering, av någon skum anledning. Det kan dyka upp
konstigheter pga deras programmiljöbyte. (Och jag undrar om inte mina problem
med dubbelsända meddelanden har med det här att göra.)

www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier
i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som ljudbok:
Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! - och nya E-antologin Skottdagen,
http://www.elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id‘86081454 / YXSKAFTBUD, GE
VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)