[SKRIVA] Hur lång tid tar det att läsa olika böcker?

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 20 Sep 2014 19:37:20 +0200

Ett diagram om hur lång tid det tar att läsa olika kända böcker:
http://io9.com/how-long-will-it-take-to-read-that-book-this-chart-giv-1637170555

Sagan om Ringen skulle ta 26,28 timmar. GGR Martins serie om Järntronen  98,33
timmar. Osv.
  Men jag tror jag läser snabbare. Man räknar med en läshastighet på bara 300
"ord" i minuten, dvs ca 1800 tecken vilket motsvarar ungefär en boksida. Jag
tror jag klämmer uppemot två boksidor/minut om texten inte är krånglig eller
extra intressant (så att man då och då vill stanna till och tänka).
  YMMV. (Your Milage May Vary.)

www.skriva.bravewriting.com & delta i FANTASTIKNOVELLTÄVLINGEN 2014
http://www.skriva.bravewriting.com / Om Ahrvids novellsamling Mord på månen:
E-antologin E-Xtra Vildsint https://bokon.se/ebok/vildsint_jens-stenman /