[SKRIVA] Här kan man låna Skottdagen

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>, <sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 13 May 2012 23:07:02 +0200

Den nya antologin Skottdagen (där jag medverkar; minst 2 bidrag är sf) kan
lånas från en lång rad bibliotek, troligen alla i Sverige som ö h t har
nätanslutning. Hela listan ser vi här:

http://www.elib.se/library/ebook_detail.asp?id?86081454&id_type=ISBN

Har inte räknat, men det verkar vara hundratals (och hos majoriteten är det nog
kommuner där varje bibliotek har flera filialer). För Stockholms
statdsbibliotek kan man för lån gå till:

http://www.elib.se/library/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&ID?86081454&lib=3

Jag hoppas det funkar. När jag själv besökt stadsbibliotekets egen hemsida och
deras E-media-söksystem har jag ännu inte hittat antologin. Det kan möjligen
bero på att sökkatalogen uppdateras sent, batch-vis och inte hunnit med än.
  Det är till författarnas klara båtnad att låna antologin, vars fulla titel är
Skottdagen och andra ruskigheter. Den går också att köpa (PDF eller EPUB) för
ca-pris 50 kr. Det billigaste pris (det finns flera köpställen) jag sett är 44
kr men den länken slarvade jag bort (leta!).

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id?86081462 / Läs även AE
i nya Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)