[SKRIVA] Förklaring från utomstående, Skrivaiter bör läsa

  • From: Göran Jansson <jansonsfrestelse@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 27 Aug 2011 11:32:08 +0200

Till er på SKRIVAlistan vill jag visa vad en medlem på Sverigefandomlistan
just skrev så ni förstår varför jag och Ove skickar Arhvids SEFF och
NOFF-inlägg hit till Skrivalistan som protest mot hur Arhvid totalt förstör
andra listor:

För cirka ett år sedan tröttnade jag på Ahrvids tjat och gnäll och avslutade
min prenumeration på Svfandom-listan. När jag för en ett par veckor sedan
gick med igen med (fåfängt) hopp om att saker ändrat sig till det bättre
upptäcker jag att Ahrvid fortfarande ligger som en våt filt över listan.
Från sista mejlet jag tog emot i juli förra året till första mejlet i
augusti i år har inget hänt. Mejlens rubriker är något annorlunda men
innehållet är detsamma.

Nej, nu ljuger jag. Ahrvid har eskalerat sina attacker. Att varje kväll
posta en länk till en sida enbart på grund av att det står SEFF/NOFF
någonstans i länken eller på sidan är sinnessjukt. Och då menar jag inte att
Ahrvid är lite charmigt salongsknäpp, det är alldeles uppenbart att han
lider av någon form av störning som han både för sin egen och vår skull
borde söka vård för.

Jag beundrar (på sätt och vis) listansvarige som låter Ahrvid härja fritt,
själv hade jag stängt av honom för flera år sedan. Eftersom jag inte har den
makten väljer jag att säga tack och hej igen.

Med vänlig hälsning,
Björn

Hälsar gör Göran som postade Björns inlägg här