[SKRIVA] Fler Röjer Bacon-bidrag

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 15 Dec 2010 19:58:45 +0100

Fick följande från Jens Stenman. Minns ej om han är på SKRIVA men han var med i
Fantastiknovelltävlingen, vari "Soul Survivor" (om jag minns rätt) ingick. Men
här återpostas bidraget.

> Hej, här kommer de absolut sista raderna i min novell "Soul Survivor"
> 125 tecken.
> Mer behövs faktiskt inte.
>
> "Jag kan göra vad jag vill. Bli vad jag vill. Framför mig ligger
> evigheten. Och långt där ute, ovanför mig, väntar stjärnorna."

(Litet stilpoäng att ha slutet på en redan existerande novell!)

--Ahrvid

Ps. Ja ja, jag vet att det inte är världens superpris i tävlingen (en kod för
en gratis film). Men 500 tecken - i ett häpnadsväckande, vackert, överraskande
eller så novellslut - är heller inte världens ansträngning (senast 18 dec).
Vill minnas att Fredric Brown (mikronovellmästaren!) en gång slutade en novell
DNE EHT - fundera på det...

Om Ahrvids novellsamling Mord på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C
Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik
framtidsmiljö"!                                          -----