[SKRIVA] Fem som radioteater

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 5 Aug 2009 20:34:42 +0200

Som liten läste jag barndeckarna med "de berömda Fem" av Enid Blyton, som
kulturförståsigpåare alltid hatat. Jag ser nu att radions P1 sänt "Fem räddar
en hemlighet" som följetong. Sista avsnittet gick idag, men man kan lyssna på
dem i efterhand via hemsidan www.sr.se.
  Denna radioteater har regisserats av Lars In de Betou, och avsnitten kommer
att ligga ute fram till 5 september.
  Fem-böckerna handlar om Julian, Dick, Anne, pojkflickan George och hennes
hund Timmy. I huvudsak är de på picknick och äter gudoooomliga scones med sylt.
Men då och då löser de något brottsmysterium.

IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07) Sänd bidrag till Fantastiknovelltävlingen 2010
(1000 kr i förstapris) senast 31/8 till fantastiknovell@xxxxxxxxxxx och
ahrvid@xxxxxxxxxxx .
More than messages–check out the rest of the Windows Live™.
http://www.microsoft.com/windows/windowslive/-----