[SKRIVA] Fantastiska Diversekalendern

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>, "novellmastarna@xxxxxxxxxxxxxxx" <novellmastarna@xxxxxxxxxxxxxxx>, "sskak@xxxxxxxxxxxxxxxxx" <sskak@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 27 May 2014 08:07:04 +0200

FANTASTISKA DIVERSEKALENDERN
Dags för ny Fantastisk Diversekalender. Som vanligt, kolla uppgifter i händelse
av felskrivning. Se gärna särskilt meddelande sist.

26-28 maj Konferens Barn & böcker, Skansen, Sthlm

27 maj Recollections from 50 Years in Magnetic Resonance Spectroscopy, Kurt
Wüthrich, Nobelpriset i kemi 2002. kl 16,
http://www.nobelmuseum.se/sv/kalendarium/kurt-wutrich

27 maj Neil Gaiman på Kulturhuset m Johanna Koljonen, kl 19 (bilj 120 kr)
http://t.co/9HNDN1pUAu

27 maj Rumänsk New Wave Cinema, fördrag av Doru Pop, Kulturhuset, Sthlm, kl
17.30

28 maj Neil Gaiman SF-bokhandeln, Sthlm, kl 16

28 maj Bokrelease J Pirinen, Rönnells, Sthlm, kl 18.30

29 maj Sthlm Writers Collective, Thelins, Sthlm, kl 18

29 maj Harry Potter The Exhibition öppnar, Norrköping (t o m 7 sep), besök av
skådisarna James och Oliver Phelps från filmerna

2 jun Future of inequality, Inst för Framtidsstudier, Spårvägshallarna, Birger
Jarlsg 57, Sthlm, kl 13-15.30, anm http://www.iffs.se/seminarium/anm2juni2014/

2 jun Cafeafton, Cafe Asta, Köpenhamn, http://www.fantastik.dk/

2 jun Tysklands och Polens ambassadörer föreläser på ämnet "Tyskland och
Polen", Södertörns högskola, kl 13; samtidigt öppnas en historisk utställning

2 jun Barbro Lindgren mottager littpriset till Astrid Lindgrens minne ur
kronprisessan Victorias hand, Sthlms Konserthus, kl 17.45

3 jun Pubmöte Upsalafandom, Pipes of Scotland, kl 18.30; även Pubmöte,
Malmöfandom, Nya Tröls (eller andra tisdagen i månaden? - hittar inte besked)

3 jun Karlfeldt - humanist eller grubblare, Kgl Bibl, Sthlm, kl 17.30

3 jun Medlemsmöte LSFF, hos Tommy Persson, Linköping, kl 19, se
http://www.lysator.liu.se/lsff/

4-8 jun Stockholm Early Music Festival, medeltidsmusik, http://www.semf.se/

4-8 jun Matfestivalen Smaka på Stockholm, Kungsträdgården

5 jun Pubmöte LSFF, de Klomp, Linköping, kl 19, se ovan

6 jun Pubmöte Åbo, Cosmic Comic Café

8 jun Leonardo Da VIncis rekonstruerade Viola organista visas, konserter kl 11,
13 och 15, Riddarhuset,  Sthlm, http://www.semf.se/

9 jun Bokpratarmöte, LSFF, hos Tommy Persson, kl 19, se ovan

10 jun Boklansering, Den gröna bubblan, Timbro, kl 11.30, anm senast 5 juni
info@xxxxxxxxx

10 jun Pubkväll, Club Cosmos, The Rover, Göteborg

Jo, pga egen fumlighet vid klipp-och-klistra lyckades jag sudda en massa
uppgifter i min Stora Kalenderfil (jag för en sådan) från slutet av maj och
framåt. Jag har nu suttit i flera timmar och försökt rekonstruera vad som stod,
och jag har nog fått med det mesta. När sommaren kommer brukar event i alla
fall tunnas ut. Det är semester, div institutioner går på sparlåga (och de
flesta lägger allt krut på Almedalen). Men jag hade en massa noteringar om
hösten 2014 som är svårare att återskapa, så jag vill EXTRA GÄRNA ha vördade
läsares hjälp med evenemangstips. Det gäller förstås sf/fantasy, men även
kultur, intressant vetenskap o dyl - festivaler, konferenser, utställningar,
föredrag m m. Och hemskt gärna saker som händer utanför Stockholm. Så KLÄM FRAM
DINA EVENEMANGSTIPS! (På listan eller skicka privat till ahrvid@xxxxxxxxxxx.)

E-antologin Sista resan http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan /