[SKRIVA] Fantastikklassiker i radio

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 3 Feb 2010 15:29:52 +0100

Radions P1:s Mats Arvidsson berättade idag om Charles G Finneys bok Dr Laos
Cirkus. Repis torsdag 18.50, eller en månad framåt på:

http://www.sr.se/webbradio/?Type=broadcast&Id=2187579&isBlock=1

Boken kom på svenska (från Delta, har jag för mig) på 70-talet.
  I lördags berättade Lars Lönroth om Jacques Tourneurs film "I walked with a
zombie":

http://www.sr.se/webbradio/?Type=broadcast&Id=2180623&isBlock=1

Därutöver brukar det ofta dyka upp fantastikvärt material (radiopjäser,
uppläsningar, följetonger m m) ur SR:s arkiv på SR Minnen, som man kan höra som
webradio. Tablå t ex här:

http://www.sr.se/sida/tabla.aspx?programID=1602

(Men just nu verkar de bästa dragplåstren vara dårpippiprogram med Lasse
O'Månsson, samt Swanberg/Wittström. Det är inte fy skam det heller! Mentala
förfäder till sunkedelia.)

Windows Live: Gör det enklare för dina vänner att se vad du håller på med på
Facebook.
http://www.microsoft.com/windows/windowslive/see-it-in-action/social-network-basics.aspx?ocid=PID23461::T:WLMTAGL:ON:WL:sv-se:SI_SB_2:092009-----