[SKRIVA] Re: Ett rum...

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 30 Jul 2013 17:48:05 +0200

Om Stewes novell.

  Intressant. Välskriven. En liten detalj. Jag tycker att kompletta satser
skall avdelas med punkt, eller så skall man ha bindeord om flera satser knyts
ihop. Så här, om vi tar inledningen:

  "Jag står alldeles stilla och väntar på att ögonen skall anpassa sig. Men det
är bäcksvart. Det finns inget ljus att anpassa ögonen till, bara mörker."

  jag tyckte novellen var litet svårtolkad. Man vete tusan egentligen vad som
händer. Först i slutet börjar det gå upp för en att HP tydligen råkat ut för en
olycka och att "rummet" är gränslandet mellan liv och död (slutligen blir det
ett sjukhusrum). Men vad har då t ex mobiltelefonen med saken att göra? Men jag
antar att det är meningen att det skall vara svårtolkat, för att det så
småningom gradvis skall gå upp för läsaren.

  Välskriven, som sagt.

www.skriva.bravewriting.com - delta i vår novelltävling! / Om Ahrvids
novellsamling Mord på månen: www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id‘86081462 / Läs även AE
i nya E-antologin Sista resan, http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan  /