[SKRIVA] Dramaticas teoribok

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 24 Feb 2009 07:32:27 -0500 (EST)

Jag har tidigare omtalat programmet Dramatica, som skall skapa strukturer i
intriger, persongalleri m m. (Programmet kan laddas ned i en provversion, som
skall avra helt funktionibelt med undantag av att man inte kan spara arbete.)
  Personerna bakom detta program, har oxo skrivit en bok om sina teorier. Den
finns att l?sa online:

http://www.dramatica.com/theory/theory_book/dtb.html

  Jag har kollat litet i boken, och den kan beskrivas som antingen genial eller
obegriplig. Aningen tungrodd, men kanske nyttig.
  (Laddar man ned Dramaticas program finns boken med som en PDF-fil, har jag
kunnat notera.)

Scheduled with Time Cave (http://www.timecave.com)

Subscribe for $12/year to eliminate these short "message tags" and the
2-message-per-day limit.  You can subscribe at the following URL:

        http://www.timecave.com/subscribe